כשאתם הולכים לישון אתם לא כל כך יודעים מה קורה אך המאמר הזה יספר לכם. יש הרבה דברים שקורים במהלך השינה אך במאמר זה נדבר על חמש דברים עיקריים שרובם קורים לטובת הגוף, כאשר אלו שלא, מצריכים מכם תשומת לב רבה יותר ולכל הפחות מודעות מצדכם.

ייתכן דום נשימה במהלך השינה

רוב הדברים שקורים בגוף במהלך השינה יהיו חיוביים אך נתחיל קודם כל מדבר שלילי שקורה, ואפילו מסוכן: דום נשימה בשינה. דום נשימה בשינה הוא מצב מסוכן שיכול לעתים להיגמר אפילו במוות. דום נשימה הוא מצב בו הנשימה מפסיקה, בדרך כלל לכמה שניות אך במצבים מסוימים ליותר מדקה אחת שלמה. דום נשימה בשינה יכול לקרות לאנשים רבים כולל לתינוקות, לנערים, למבוגרים וגם למבוגרים בגיל השלישי. דום נשימה בשינה קורה בגלל כשל של מערכת הנשימה כאשר מצב כזה בדרך כלל גורם להתעוררות במהלך השינה, שלא תמיד תלווה בתחושת חנק או בכל תחושה מוזרה אחרת שתחשיד.

השרירים עוברים הרפיה מלאה

כאשר אתם הולכים לישון אתם עוברים הרפיה מלאה, מלבד כמה שרירים בגוף כמו למשל הלב או שרירי העיכול והנשימה. אם ניקח את השרירים הרצוניים לבד נגלה שרק הלשון היא השריר שממשיך לפעול וזאת כיוון שהרפיה שלה תגרום לחנק ואולי גם למוות. השרירים צריכים לעבור הרפיה מלאה מכמה סיבות: ראשית, אין סיבה שהם יפעלו ויצרכו אנרגיה מהגוף. שנית, השרירים צריכים לנוח, חומצות החלב שנמצאות בשרירים, אלו שגורמות לתחושת השרירים התפוסים המוכרת אחרי מאמץ ולו שגרתי, משתחררות אל מחזור הדם ולמעשה זו הסיבה שבבוקר אתם מרגישים כמו חדשים.

המוח והרגשות עוברים איפוס

לא רק השרירים 'מתאפסים' אלא גם המוח והרגשות. המחשבות שלכם פועלות באופן שוטף בכל שעות היום ולעתים יש מחשבות שמטרידות אתכם ומפריעות לשגרת יומכם, בכל מיני נושאים כמו למשל זוגיות, פרנסה וכולי. המוח שלכם יעבור איפוס בשינה, ויכול להיות שהמחשבות האלו יחזרו בבוקר אך יהיה לכם יותר קל לשלוט בזה. כמובן שאם לא תהיו חזקי אופי המחשבות האלו יחזרו שוב ויש מחשבות חזקות מאוד כמו למשל של יגון או שכול, שיחזרו בכל מקרה. עם זאת אחרי כמה לילות הם יתנקו באופן משמעותי יותר. בגלל שגם המדדים שלכם מתאפסים כך גם מתאפסים התוצר שלהם, אלו הם הרגשות.

הגוף יכול לרפא את עצמו היטב

מערכת החיסון פועלת אצל רוב בני האדם, אלו שלא חולים באיידס, ביעילות משתנה. היעילות של מערכת החיסון מושפעת מגיל האדם, מהגנים שלו, תרבות הצריכה שלו, המצב הגופני שלו וכמובן גם הלחץ הנפשי שלו. עם זאת היעילות של מערכת החיסון מגיעה אצל כל אחד מאיתנו לשיא בזמן השינה. זו הסיבה מדוע לעתים הפתרון הכי טוב לבעיות מסוימות, בין אם כאבים מפציעה או חולי, הוא לנוח כמה ימים. בלילה המצב הופך להיות הרבה יותר נוח, כאשר הגוף לא מבצע שום פעילות, המערכת הפרא סימפתטית פועלת באופן מלא וכך הגוף יכול להחלים במהירות רבה יותר.

משנים תנוחות וגם מתעוררים

אולי אתם לא יודעים אך במהלך השינה אתם משנים את תנוחת הגוף שלכם לפחות 30 פעמים. אנו לא מדברים על שינוי התנוחות עד הרגע שאתם נרדמים, אז אתם ערניים וזוכרים עד כמה התהפכויות במיטה נפוצות, אלא במהלך השינה כאשר אתם לא מודעים לכך. כאשר אתם משנים את התנוחה אתם משפרים את זרימת הדם ומונעים לחץ תמידי על אחד מהאיברים וזו הסיבה שהגוף עושה זאת באופן טבעי. כמו כן אתם גם מתעוררים מידי פעם כשאתם עוברים מצבי שינה אך אתם לא מודעים לכך ברוב המקרים.

דילוג לתוכן